سئو چیست؟ - seo چیست؟ - بهینه سازی سایت | سئو کاربرتر

برترین سئو کار سئو کار

ما به راحتی سایت شما رو به رتبه 1 گوگل میرسونیم تا شما به درامد بالا دست پیدا کنید.
با یک تماس میتوانید از نوع عملکرد ما آگاه شوید.
مهندس ابراهیمی : 09126108515

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت : امروزه کسب و کار ها از فضای سنتی فاصله گرفته و بیشتر مشاغل در بستر اینترنت انجام می گیرند. با تاسیس کسب و کار های اینترنتی مشاغل جدید دیگری نیز به وجود آمده اند. یکی از مشاغلی که در چند سال اخیر بازار خوبی داشته است طراحی سایت می باشد. طراحی وبسایت یکی از پر درآمد ترین مشاغلی است که با تاسیس سایت های اینترنتی به وجود آمد. این شغل پر درآمد امروزه افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است و مراکز زیادی در سراسر کشور به آموزش آن می پردازند. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص آموزش طراحی سایت و نکات مهم آن توضیحات مفیدی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.


طراحی سایت چیست؟


امروزه با تاسیس سایت ها در بستر اینترنت مشاغل جدیدی به وجود آمده اند. یکی از این مشاغل طراحی سایت می باشد.
این شغل یکی از جذاب ترین و پر درآمد ترین کسب و کار هایی است که در جهان وجود دارد. طراحی وبسایت به معنای راه اندازی و تاسیس یک سایت جدید برای مشتریان یا بهینه سازی نمودن محتوای سایت های قدیمی آن ها می باشد.
در واقع طراحان سایت برای انجام طراحی وبسایت تمام محتوای متنی، گرافیکی و ...آن را طراحی کرده و تولید می نمایند. این کار به مهارت زیادی نیاز دارد و همه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند از قبل آموزش های لازم را دیده اند.
نام دیگر شغل طراحی سایت وب دیزاین می باشد. وب دیزاین در حال حاضر بازار بسیار خوبی میان مشاغل اینترنتی دارد. در واقع همه شرکت ها و موسسات برای بقای کسب و کار خود نیاز به راه اندازی وب سایت دارند.

طراحی سایت


از این رو آن ها به یک طراح سایت حرفه ای نیاز خواهند داشت. در نتیجه طراحان سایت در طول یک سال می توانند سفارشات زیادی دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که یک طراح سایت برای انجام وب دیزاین می بایست مهارت های لازم را داشته باشد تا بتواند از مشتریان سفارش کار دریافت کند.
طراحی وب سایت شامل موارد مختلفی می شود. برای مثال تولید محتوای متنی سئو شده بخشی از طراحی سایت می باشد. طراحی یک وبسایت کار بسیار پیچیده ای است و از عهده هر فردی بر نمی آید. وب دیزاین نیاز به صرف وقت زیادی دارد و برای انجام آن می بایست بسیار با حوصله و صبور بود.
پس در نتیجه به بهینه سازی سایت های قدیمی و تولید محتوا برای آن ها و همچنین طراحی و تولید محتوا برای یک سایت جدید وب دیزاین یا طراحی وب سایت گفته می شود.

تاریخچه طراحی سایت


طراحی سایت از جمله مشاغل قدیمی می باشد، اما در کشور ما تنها چند سال است که بسیار باب شده است.
اگر بخواهیم به تاریخچه این شغل قدیمی نگاهی بیندازیم خواهیم دید که به سال ۱۹۹۱میلادی باز می گردد. در واقع اولین وب سایتی که تاسیس گردید در دهه نود میلادی بود.
مجموعه برنرزلی یکی از بهترین گروه های مخترع در جهان بودند که برای بار اول در جهان وب را اختراع نمودند. این مجموعه سال ها بعد از اختراع وب اقدام به تاسیس اولین سایت در جهان نمودند.
این سایت در سال ۱۹۹۱میلادی طراحی و ساخته شد و نام آن به عنوان اولین سایت تاسیس شده در جهان به ثبت رسید. این سایت هیچگونه محتوای گرافیکی مانند و فیلم و تصاویر نداشت و مدیران آن نیز برای ارتباط با کاربران از ایمیل استفاده می کردند.
رفته رفته طراحی سایت در جهان به رسمیت شناخته شد و با پیشرفت زیادی مواجه گردید. در حال حاضر وب دیزاین به عنوان یک شغل عالی و پر درآمد در سراسر جهان شناخته می شود و مردم بسیار از آن استقبال می کنند.

طراحی سایت فروشگاهی


طی این سی سالی که طراحی وبسایت انجام گرفته است این شغل با تغییر و تحولات بزرگی مواجه شده است و طراحان دیگر از روش های قدیمی استفاده نمی کنند. جالب است بدانید اولین سایتی که در جهان توسط تیم برنرزلی طراحی گردید هنوز هم قابلیت دسترسی دارد و افراد می توانند از آن دیدن کنند.
طراحی وب سایت در دهه ۹۰میلادی بسیار مورد توجه بود اما چون کسب و کار های اینترنتی هنوز پدید نیامده بودند به عنوان یک شغل شناخته نمی شد.

نحوه طراحی سایت چگونه است؟


طراحی سایت توسط افراد کاردان و با تجربه انجام می گیرد. برای انجام وب دیزاین می بایست برخی مراحل را به انجام رساند و قواعد زیادی را نیز رعایت کرد.
نحوه طراحی وبسایت شاید در ابتدا کاری ساده به نظر برسد اما پیچیدگی های خاص خود را دارد. در زیر نحوه طراحی سایت را به صورت خلاصه بیان نموده ایم:


• طراحی وایر فریم


اولین مرحله طراحی وبسایت طراحی وایر فریم نام دارد. در این مرحله طراحان می بایست نمایی که قرار است سایت در آینده داشته باشد را ترسیم کنند. این نما شامل تمام صفحات سایت می شود و می بایست تعیین کنند که در هر کدام قرار است چه محتوایی قرار بگیرد.
• طراحی گرافیک سایت
در مرحله دوم طراح با توجه به نوع سایت و حوزه فعالیتش گرافیک آن که شامل فیلم ها، تصاویر و …می شوند را طراحی و جای گذاری می کند‌. سپس متونی که قرار است برای سایت طبق اصول سئو تولید شوند را نگارش کرده و درون سایت منتشر می کند.


• کد نویسی


در این مرحله طراح کد نویسی و برنامه نویسی سایت را با توجه به موضوع فعالیت آن به انجام می رساند. این مرحله نسبتا از مراحل دیگر سخت تر به نظر می رسد اما یک طراح سایت به خوبی می داند که این کار بخش های مهم تر و پیچیده تری نیز دارد.
• راه اندازی سایت
مرحله آخر راه اندازی سایت می باشد که طراح قبل از هر کاری یک هاست تهیه می کند. سپس قالب کلی سایت را پیکر بندی نموده و سایت راه اندازی می شود.
نکته: مراحل ذکر شده در بالا خلاصه فرایند طراحی یک وب سایت می باشند. این مراحل شاید ساده به نظر برسند و با خود فکر کنید که زمان زیادی برای انجام آن ها نیاز ندارید.
اما اینطور نیست و طراحی یک سایت به صورت اصولی نیاز به صرف زمان دارد.

مهم ترین نکات در طراحی سایت


طراحان برای طراحی یک سایت قوی و پر بازدید می بایست قواعد زیادی را در کار خود رعایت کنند. در واقع انجام طراحی وب سایت نیازمند رعایت نکاتی است که در نظر گرفتن آن ها باعث می شود کار خود را حرفه ای تر انجام دهند.
در زیر مهم ترین نکات در حین انجام طراحی سایت را نام برده ایم:


• قالب زیبا


شما به عنوان یک طراح سایت می بایست قالب و گرافیک کلی سایت را با توجه به نوع فعالیت آن زیبا و جذاب طراحی کنید.
• استفاده از محتوای متنی سئو شده
محتواهای متنی که شما برای راه اندازی سایت تولید می کنید می بایست سئو شده باشند و بر مبنای اصول سئو نگارش شده باشند.
• استفاده از عکس و ویدیو های جذاب و یونیک
شما در حین طراحی یک سایت نیاز به منتشر کردن برخی عکس ها و ویدیوهایی در آن خواهید داشت که می بایست کاملا یونیک و جذاب باشند.


• ساخت صفحات طولانی


سعی کنید صفحاتی که برای سایت طراحی می کنید طولانی باشند و درون این صفحات تمام پرسش های کاربران را پاسخ دهید.
• صبور بودن
در حین طراحی وب سایت می بایست بسیار صبور باشید و به هیچ عنوان عجله نکنید.
• هزینه
هزینه ها را کاملا دسته بندی کرده و سعی کنید با کمترین هزینه این‌ کار را انجام دهید.
انواع طراحی سایت کدامند؟
خدمات طراحی سایت نیز مانند هر شغل دیگری انواع مختلفی دارد. در واقع هر طراح با توجه به نیاز مشتری سایت او را به نوعی که تمایل دارد طراحی خواهد کرد.
طراحی وبسایت به دو دسته کلی داینامیک و استاتیک تقسیم بندی می شود که هر کدام تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. در زیر طراحی سایت به سبک استاتیک و داینامیک را شرح داده ایم:


• استاتیک


در طراحی وب سایت به سبک استاتیک فردی که مدیر سایت است نمی تواند محتوا و مواردی که درون سایت منتشر شده اند را تغییر دهد. مدیر سایت در این مورد می بایست یا طراحی وبسایت را آموزش ببیند و یا اینکه از یک طراح بخواهد محتوای سایت او تغییر دهد. از این نوع طراحی بیشتر برای سایت های کوچک شرکتی استفاده می شود و از آنجایی که امروزه سیستم ورد پرس رده اندازی شده است دیگر چنین سایت هایی طراحی نمی شوند.
• داینامیک
طراحی وبسایت داینامیک امروزه بسیار رواج دارد و معمولا نود درصد مشتریان از شما می خواهند که سایتشان را اینگونه طراحی نمایید .در طراحی سایت داینامیک مدیر سایت می تواند هر زمان که بخواهد محتوای سایت را تغییر دهد و محتوای جدید منتشر کند. معمولا به سایت هایی که اینگونه طراحی می شوند سایت پویا گفته می شود. اینگونه طراحی بیشتر برای سایت های خبری اعمال می شود، زیرا سایت های خبری می بایست هر روز محتوای خود را به روز کنند.
طراحان می بایست این دو سبک طراحی سایت را از قبل آموزش دیده باشند. توجه کنید که از سبک استاتیک دیگر چندان استفاده ای نمی شود اما طراحی وبسایت داینامیک هنوز هم رواج دارد و اغلب سایت ها اینگونه طراحی می شوند.
طراحان برای طراحی سایت به چه مواردی نیاز دارند؟
یک طراح برای انجام طراحی وبسایت نیاز به ابزار های مختلفی دارد. علاوه بر ابزار طراح نیاز به برخی نیروهای ماهر نیز دارد که در این کار به او کمک کنند.
در زیر ابزار های مورد نیاز برای طراحی سایت را نام برده ایم:
• کامپیوتر قوی
اولین ابزاری که یک طراح برای وب دیزاین به آن احتیاج دارد یک کامپیوتر قوی می باشد. کامپیوتر طراحان می بایست بسیار پر سرعت عمل کند و به هیچ عنوان در حین طراحی وب سایت هنگ نکند. به این ترتیب تمام تمرکز طراح بر روی سایت خواهد بود.
• نرم افزار های فتوشاپ
یک طراح برای اینکه بتواند محتوای گرافیک سایت را تولید کند می بایست چندین نرم افزار فوتوشاپ را در اختیار داشته باشد تا بهترین تصاویر و ویدئو ها را برای سایت تولید و منتشر کند.
• برنامه های کد نویسی
طراحان برای انجام طراحی سایت نیاز به برنامه های کد نویسی خواهند داشت. برای دانلود این برنامه ها گاهی هزینه هایی نیز پرداخت می شود.
• اینترنت پرسرعت
طراحان می بایست اینترنت پر سرعت داشته باشند تا بتوانند کار خود را سریع تر انجام دهند.

 

هزینه و مدت زمان مورد نیاز برای آموزش طراحی سایت


طراحی سایت را می توان به عنوان یک علم و هنر عظیم بر شمرد. در واقع دیزاین یک سایت نتیجه تلاش و بهره گیری از علم توسط شخص طراح است.
برای یادگیری این علم ارزشمند می بایست در کلاس های آموزشی شرکت کنید. شرکت در این کلاس ها هزینه هایی را برایتان در بر می گیرد و حتی ممکن است این هزینه ها به بیش از چند میلیون تومان نیز برسد.

طراحی سایت شرکتی


برای یادگیری دیزاین وب پرداخت چنین هزینه ای به هیچ عنوان اشتباه نیست زیرا بعد ها می توانید از این راه درآمد خوبی کسب کنید. اما نکته مهم تر این است که برای یادگیری طراحی وبسایت نیاز است که چند ماه در کلاس های آموزشی شرکت کنید.
این کار ممکن است برای افراد کمی سخت باشد و وقت زیادی نداشته باشند. اما اگر دقت زیادی داشته باشید می توانید یک روز در هفته در این کلاس ها شرکت کنید و این علم جذاب را به خوبی آموزش ببینید.
کلام آخر
از توضیحات بالا می توان نتیجه ‌گیری کرد که  طراحی سایت یا همان وب دیزاین از به روز ترین مشاغلی است که در جهان وجود دارد و در آمد نسبتا خوبی دارد.
برای فعالیت در این حوزه می بایست به مراکز معتبر رجوع کنید و این علم را از استاتید برتر آموزش ببینید. انجام طراحی وبسایت مراحل مختلفی دارد و شما می بایست برای این کار وقت زیادی بگذارید.

  • سعید ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی
مقدمه
هر گاه یک شرکت‌ راه اندازی می شود و شروع به تولید محصول می کند می بایست برای فروش محصولات خود از روش های تبلیغاتی گوناگون بهره بگیرد. در واقع تمام شرکت ها در سراسر جهان با استفاده از تبلیغات است که در فروش محصولات خود و شناخته تر کردن برندشان موفق هستند. تبلیغات روش های گوناگونی دارد. یکی از این روش ها ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد. این تیزر ها در فروش سریع محصولات هر شرکت تاثیر بسزایی دارند. در ادامه قصد داریم در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی و نکات مهم در خصوص آن ها توضیحات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید.


تیزر تبلیغاتی چیست؟


تبلیغات در جهان امروز به معنای شناخته کردن محصول، برند و ...شرکت های مختلفی است که قصد دارند به عنوان یک مجموعه معتبر میان مشتریان به حساب بیایند. در واقع هر شرکتی که بخواهد محصولاتش فروش فوق العاده ای داشته باشند از انواع روش های تبلیغاتی استفاده می کند.
یکی از بهترین راه های تبلیغ برای شرکت ها، موسسات و ...استفاده از تیزر تبلیغاتی می باشد. تیزر های تبلیغاتی در واقع آگهی هایی هستند که ذهن مخاطب را برای ورود محصول جدید به بازار یا وقوع یک رویداد مهم آماده می کنند.
تیزر تبلیغاتی می تواند در قالب فیلم های بسیار کوتاه، عکس های طراحی شده و ...به مخاطبین ارائه 0شود. در این نوع تبلیغات تمام اتفاقی که قرار است در آینده بیفتد به مخاطب نشان داده نمی شود و تنها بخشی از آن به صورت یک خبر به او اعلام می شود.
برای مثال فقط در تیزر گفته می شود که قرار است محصولی جدید تولید شود اما کارایی، قیمت و ..آن شرح داده نمی شود. این کار باعث می شود که مخاطب منتظر آن اتفاق باشد و کنجکاو شود که شرکت مورد نظر قرار است چه رویداد مهمی را رقم بزند.

آموزش تیزر تبلیغاتی


برای مثال برخی از شرکت ها در تیزر های تبلیغاتی خود می گویند که در آینده مهمانی مهم دارند، اما نام او را فاش نمی کنند. همین کار باعث می شود که مخاطب منتظر بماند در زمان مناسب برنامه آن شرکت را ببیند و بفهمد که مهمان آن ها چه کسی بوده است.
در ساخت تیزر های تبلیغاتی نیز دقیقا از همین روش استفاده می شود. این روش بهترین راه برای جذب مخاطب می باشد. وقتی یک شرکت از چنین روشی در تیزر تبلیغاتی اش استفاده می کند مخاطبین بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد و مسلما میزان فروش محصولات آن شرکت نیز چند برابر خواهد شد.
امروزه در سراسر جهان با ساخت تیزر های تبلیغاتی به کسب و کار شرکت ها رونق می بخشند.

تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی در جهان


ساخت تیز تبلیغاتی در جهان تاریخچه طولانی مدتی دارد. شاید باورتان نشود که اولین تیزر تبلیغاتی در سال ۱۹۴۱میلادی ساخته شده است. در این سال شرکتی که باچ بووا نام داشت تیزی بیست ثانیه ای را ساخت و در آن یکی از محصولات تولیدی آینده را به طور خلاصه معرفی کرد.
سپس این تیزر قبل از شروع یکی از مهم ترین مسابقات بیسبال در تلویزیون پخش شد. پس از پخش این فیلم کوتاه تبلیغاتی محصولی که به صورت خلاصه معرفی شده بود با فروش بی نظیری مواجه شد و مشتریان زیادی برای شرکت باچ بووا جذب شدند.
پس از این رویداد شرکت های دیگر نیز از شرکت بوچ بووا تقلید کردند و اقدام به ساخت انواع تیزر های تبلیغاتی نمودند. در سال های اخیر تنوع و جذابیت این تیزر ها به قدری زیاد شده است که هر شرکت‌ توانسته با استفاده از آن ها محصولات خود را قبل از تولید به فروش برساند و این نشانه تاثیر بسیار خوب این نوع تبلیغات بر ذهن مشتریان است.

انواع تیزر تبلیغاتی کدامند؟


تیزر های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و هر نوع آن ها کاربرد متفاوتی دارد. به طور کلی تیزر تبلیغاتی به سه دسته تقسیم بندی می شود. هر شرکت با توجه به نیاز خود از یک نوع تیزر های تبلیغاتی استفاده می کند.
در زیر انواع تیزر های تبلیغاتی را نام برده ایم:
• رئال
تیزر تبلیغاتی رئال یکی از بهترین روش های تبلیغات به حساب می آید و از دو نوع دیگر تاثیر بیشتری در جذب مخاطب دارد. در این نوع تیزر از انسان های واقعی، محصولات واقعی و فضای پس زمینه حقیقی استفاده می شود. این نوع تیزر بیشتر برای تبلیغ محصول به کار گرفته می شوند. اگر بخواهید نمونه هایی از تیز های تبلیغاتی رئال را مشاهده کنید می توانیم همان پیام های بازرگانی تلویزیون را به شما پیشنهاد کنیم. در تبلیغات تلویزیون نیز از این روش بهره گرفته می شود.


• انیمیشن


در این نوع تیزر تبلیغاتی از شخصیت های کارتونی استفاده می شود و معمولا تیزر های جذابی خواهند بود. این نوع تبلیغات بیشتر برای معرفی محصول به کودکان و نوجوانان استفاده می شوند. اگر توجه کرده باشید اکثر مراکز آموزشی، مدارس و ... از این نوع تبلیغ استفاده می نمایند و برخی کتاب ها، سی دی آموزشی و محصولات از این قبیل را برای کودکان و نوجوانان تبلیغ می کنند. در نهایت مخاطب این تیزر ها بیشتر کودکان و نوجوانان هستند.


• انیمیشن رئال


در تیزر های تبلیغاتی انیمیشن رئال همزمان از شخصیت های کارتونی و حقیقی استفاده می شود. شرکت ها از این نوع تبلیغ برای معرفی محصولات آموزشی به کودکان استفاده می کنند اما کاربرد های دیگری نیز دارند. در واقع در این نوع آگهی از دو روش تبلیغاتی استفاده می شود و ترکیب این دو روش می تواند یک تبلیغ فوق العاده را به وجود بیاورد.

نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی


ساخت یک تیزر تبلیغاتی مراحل مخصوص به خود را دارد. برای ساخت چنین تبلیغاتی می بایست از افراد کاردان و متخصص کمک بگیرید، زیرا مراحل انجام این کار به قدری پیچیده هستند که انجام آن ها از عهده همه افراد بر نمی آید.
در زیر نکات مهم در خصوص ساخت تیزر های تبلیغاتی موثر را نام برده ایم:


• پیام تیزر


تیزری که شما می سازید می بایست حاوی یک پیام مشخص برای مخاطبین باشد. شما می بایست این پیام را در جمله های کوتاه بیان کنید و قسمتی از آن را در هاله ای از ابهام قرار دهید. به هیچ عنوان نباید تمام ماجرا را در کلیپ برای مشتریان شرح دهید و همه چیز باید به صورت خلاصه باشد. برای مثال اگر محصول خود را معرفی می کنید می توانید تنها نام آن را در تیزر بگویید و شرح مشخصات، کاربرد و ....محصول لزومی ندارد.


• تعیین مخاطبین


در حین ساخت تیزر های تبلیغاتی می بایست مخاطبین آن را مشخص کنید. اگر قرار است کودکان و نوجوانان مخاطب تیزر تبلیغاتی شما باشند بهتر است از سبک انیمیشن و اگر افراد سن بالا از تیزر شما بازدید می کنند از سبک رئال استفاده کنید. این مورد بسیار مهم است و باید نقش آن را در ساخت تیزر حرفه ای حتما جدی بگیرید.


• استفاده از عوامل حرفه ای


در ساخت تیزر های تبلیغاتی از افراد کاردان و حرفه ای استفاده کنید. برای مثال از گویندگانی خوش صدا، عکاسان ماهر و تدوین گران حرفه ای کمک بگیرید. هزینه ساخت چنین تبلیغاتی مسلما بالاتر از روش های دیگر بود. پس هرگز انجام آن ها را به افراد بی تجربه واگذار نکنید. توجه داشته باشید که اگر عوامل حرفه ای باشند مسلما تیزر بهتری برایتان خواهند ساخت و باید حتما به این مسئله دقت کنید.

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی چقدر است؟


اکثر شرکت ها برای انجام تبلیغات هزینه های زیادی را پرداخت می کنند و معمولا پرداخت هر هزینه ای برای تبلیغات را قابل قبول می دانند.
در واقع شرکت ها معتقد هستند که تبلیغات رونق دهنده کسب و کار آن هاست و پرداخت هزینه در این مورد هیچ اشکالی ندارد. حال سوال اینجاست که برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی چقدر باید هزینه کنیم؟ در پاسخ به این سوال می بایست بگوییم هزینه ها با توجه به تیزر ساخته شده محاسبه می شوند.
هر چقدر که تیزر شما از نظر محتوایی با کیفیت بالاتری ساخته شده باشد مسلما هزینه بیشتری خواهد داشت. برای مثال اگر شما از یک گوینده خوش صدا و با سابقه در کلیپ های خود استفاده کنید مسلما باید دستمزد بیشتری به او پرداخت کنید و در نتیجه هزینه ساخت تیزر بالاتر می رود.


اما اگر برعکس عمل کنید و در ساخت تیزر خود از یک گوینده معمولی و کم سابقه استفاده کنید نیاز به پرداخت هزینه های زیاد نخواهد بود.
همانطور که گفتیم تیزر های تبلیغاتی یک آگهی موثر هستند که می توانند در قالب عکس، فیلم کوتاه و ...به مخاطب ارائه شوند. حال اگر شما بخواهید تیزری که میسازید یک فیلم کوتاه باشد مدت زمان آن در هزینه ساختش تاثیر گذار خواهد بود.
مثلا اگر بخواهید یک فیلم ۴۰ثانیه ای بسازید باید هزینه بیشتری نسبت به فیلم های ۲۰ثانیه ای پرداخت کنید. علاوه بر این عوامل فراوان دیگری نیز وجود دارند که می توانند روی قیمت و‌ هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار باشند.
اما اگر شما قصد انجام این کار را دارید به هیچ عنوان نباید در پرداخت هزینه صرفه جویی کنید و بهتر است از حرفه ای ترین افراد در ساخت تیزر خود استفاده کنید.
توجه داشته باشید که ساخت تیزر های تبلیغاتی مسلما هزینه بالاتری نسبت به دیگر تبلیغات خواهد داشت و شما باید کمی بیشتر هزینه کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

مهم ترین کاربرد های تیزر تبلیغاتی


تیزر تبلیغاتی کاربرد های بسیار زیادی برای شرکت ها و موسسات خواهد داشت. در واقع پرکار برد بودن این روش تبلیغی باعث شده است که در سراسر جهان مورد استقبال و توجه قرار بگیرد.
به طور کلی کاربرد این نوع تبلیغ را می توان در سه تا چهار مورد خلاصه کرد. در زیر مهم ترین کاربرد تیزر های تبلیغاتی را نام برده ایم:
• انتشار در سایت شرکت
شرکت ها می توانند تیزر های تبلیغاتی ساخته شده را در وب سایت اختصاصی خود منتشر کنند. این کار باعث می شود که مخاطبین در فضای مجازی نیز از تبلیغات تیزری آن ها دیدن کنند و بازدید بیشتری داشته باشند.


• استفاده در کنفرانس ها و جلسات کاری


شرکت ها می توانند از تیزر تبلیغاتی خود در کنفرانس ها و جلسات کاری استفاده کنند. برای مثال صاحبین شرکت ها می توانند تیزر را به مشتریان خود نشان دهند و به عنوان یک نمونه کار قوی از آن استفاده کنند.
• استفاده در تلویزیون
تیزر تبلیغاتی ساخته شده قابل استفاده در تلویزیون نیز می باشد. در واقع یکی از کاربرد های اصلی این تیزر ها انتشار در تلویزیون است‌. این تیزر ها اگر قبل از شروع سریال ها و فیلم های سینمایی در تلویزیون پخش شوند بازخورد بسیار خوبی خواهند داشت.


• انتشار در فضای مجازی


یکی دیگر از کاربرد های تیزر تبلیغاتی منتشر شدن در صفحات فضای مجازی می باشد. برای مثال اگر یک شرکت تیزر خود را در اینستاگرام منتشر کند از سراسر جهان مخاطبینی را به سمت محصول خود جذب خواهد کرد و این یک موفقیت بزرگ برای هر شرکت است.
شرکت ها در موارد بالا می توانند از تیزر های تبلیغاتی خود استفاده کنند. اما نکته حائز اهمیت این است که یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای نباید پس از یک یا دوبار انتشار نباید بازهم استفاده شود و بهتر است شرکت یک تیزر جدید بسازد.

برای ساخت تیزر تبلیغاتی چگونه اقدام کنیم؟


برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای می توانید به مراکز مختلفی مراجعه کنید. امروزه آژانس های تبلیغاتی و موسسات مختلفی برای انجام این کار راه اندازی شده اند که شما می توانید به آن ها رجوع کنید.
اما نکته مهم تر این است که شما باید مراکز معتبر و با سابقه را برای ساخت تیزر های تبلیغاتی خود برگزینید و به هیچ عنوان به خاطر پرداخت هزینه کمتر با مراکز غیر معتبر همکاری نکنید.
قبل از هر کاری هدف خود از ساخت تیزر را مشخص ‌کنید و از این مراکز بخواهید که برای شما تیزر مد نظرتان را بسازند.


کلام آخر


از صحبت های بالا نتیجه گیری می کنیم که ساخت تیزر تبلیغاتی می تواند به کسب و کار شرکت ها و موسسات رونق ببخشد. ساخت این نوع تبلیغات نیاز به صبر و دقت فراوان دارد. تیزر های تبلیغاتی کاربرد های زیادی دارند و برای شرکت ها یک تبلیغ فوق العاده موثر به حساب می آیند.
به طور کلی تیزر های تبلیغاتی دارای سه سبک مختلف با نام های رئال، انیمیشن و رئال انیمیشن می باشند.

 

  • سعید ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

آیا می خواهید با افزایش قدرت سایت خود در جستجوی مفاهیم کلیدی پر بازدید در کسب وکارتان در صدر نتایج جستجوی گوگل دیده شوید؟
آیا می خواهید با با بردن رتبه خود در نتایج جستجو ترافیک با کیفیت و واقعی را به صفحات خود وارد کنید؟
آیا می خواهید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید؟

آیا می خواهید کاربران از یک صفحه سایت به جستجو در دیگر صفحات ترغیب شوند؟

همه آنچه گفته شد در گرو سئو حرفه ای و اصولی وبسایت شماست. البته از یاد نبریم که سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو زمانی مؤثر است که یک استراتژی مداوم و پیگیر باشد.

پس برای اجرای استراتژی سئو طراحی شده ناگزیر هستیم که چک لیست سئو خود را برای پرداختن به تمام اقداماتی که به عنوان اقدامات سئو شناخته می شود طراحی کنیم.

برخی از اقدامات سئو که در زیر آمده است فقط کافیست که برای یکبار انجام شود ولی برای حفظ جایگاه خود در نتایج جستجوی گوگل می بایست در دوره های زمانی متناوب برخی از اقدامات سئو را بررسی و بازبینی نماییم.

با ما همراه باشید تا چک لیست خود را کامل کنید:

اقدامات سئو | سرچ کنسول گوگل GSC همراه همیشگی شما

استفاده از سرچ کنسول گوگل و ابزار مشابه آن در بینگ Bing Webmaster یه اقدام بسیار مفید در بررسی عملکرد سایت شماست. این ابزار داده های مفید و ارزشمندی را در اختیار شما می گذارد تا به وسیله آن ها بتوانید میزان بازدید سایت خود را افزیش دهید. با کمک آن می توانید رصد کنید که کلمات و عبارات کلیدی مد نظر کاربران شما که از طریق آن ها به سایت شما رسیده اند چه بوده است و در مورد عبارات کلیدی خاص جایگاه شما در کجاست و برای بهبود آن جایگاه چه باید بکنید

سرچ کنسول یک ابزار سئوی بسیار مفید برای بهبود عملکرد سایت است. این ابزار اطلاعات ارزشمندی به شما می دهد که به کمک آنها شما می ‌توانید میزان بازدید و ترافیک سایتتان را افزایش دهید.

ابزار Bing Webmaster هم مشابه با همین ابزار است و بینش بهتری از عملکرد سایت به شما می دهد. کاری که این دو ابزار می کنند این است که به شما اطلاع می دهند اصطلاحات و لغات کلیدی که کاربران با جستجوی آن به سایت شما رسیده اند چه هستند و برای کلمات کلیدی خاص در چه جایگاهی قرار دارید و چه بهبودهایی می توانید انجام دهید.

 

اقدامات سئو | با ابزار گوگل آنالیتیکس GA به ردیابی فعالیت سایت خود بپردازید

اگر می خواهید مشتریان خود را بهتر بشناسید تا برای اقدامات بازاریابی خود در آینده برنامه ریزی کنید گوگل آنالیتیکس را فراموش نکنید. این ابزار به شما می گوید که چند نفر از سایت شما و از کدام صفحات بازدید کرده اند، کاربران وارد شده و فعالیت آنها و اینکه چه زمانی در سایت شما حضور داشته اند و مسیر خروج آن ها از سایت شما را نشان می دهد.

با این ابزار شما می توانید محل کاربران و زبان آن ها و همچنین دستگاه و مرورگر مورد استفاده آن ها را هم اطلاعاتی بدست آورید. با گوگل آنالیتیکس شما می توانید ببینید که چه میزان از بازدید کنندگان شما به مشتری تبدیل شده اند و چه ویژگی هایی دارند.

پس حتماً در چک لیست سئو خود تجزیه و تحلیل گوگل آنالیتیکس و استفاده از اطلاعات بدست آمده از آن را در صدر جدول خود قرار دهید تا بتوانید بازدید بیشتر، ماندگاری بیشتر در سایت و نرخ پرش کمتری را برای سایت خود در پی داشته باشید.

اقدامات سئو | گرفتن گواهی SSL

می توان گفت که از سال 2014 که HTTPS یکی از عوامل مهم در رتبه بندی توسط موتورهای جستجو لحاظ شده است، داشتن گواهی SSL یک ضرورت شده است. با این حال، از بین حدود دو میلیارد وب سایت که امروزه وجود دارد، گزارش BuiltWith نشان می دهد که فقط  حدود 155 میلیون دارای گواهی SSL نصب شده می باشند.

داشتن امنیت برای مصرف کنندگان یک نگرانی و موضوع مهم است پس برای اینکه در نظر مشتریانتان معتبر و امن شناخته شوید نصب گواهینامه SSL یک راه ساده است که باعث می شود گوگل هم شما را معتبر و امن بداند و در رتبه بندی مورد عنایت خود قرار دهد.

اقدامات سئو | از سرعت سایت خود و موبایل فرندلی بودن آن غافل نشوید

از زمانی که استفاده از تلفن همراه برای جستجو از دسکتاپ پیشی گرفته است نمی توان دیگر سرعت بارگذاری در موبایل را یک مزیت دانست بلکه یک ضرورت است. پس برای بررسی موبایل فرندلی Mobile Friendly بودن سایت خود را از ابزار Mobile Friendly گوگل استفاده کنید. ناگفته نماند که گوگل از الگوریتم  Mobile-First Algorithm برای سنجش موبایل فرندلی بود سایت شما استفاده می کند.

برای اینکه مطمئن شوید گوگل از سرعت سایت شما راضی است یا خیر از طریق Core Web Vital می توانید مشکلات مربوط به سرعت سایت خود را به همراه راه حل هایی که در پایین صفحه آن پیشنهاد شده است، پیدا کنید.

کارهای زیر را نیز برای افزایش سرعت بارگیری سایت خود پیشنهاد می دهیم:

  • از قالب ها و پلاگین های خوب استفاده کنید.
  • تم ها، رسانه ها، افزونه ها و صفحات غیر قابل استفاده را از سرور و پایگاه داده خود حذف کنید.
  • یک افزونه حافظه پنهان caching plugin نصب کنید تا با کوچک کردن و فشرده سازی و سایر روش ها سایت شما را سبکتر و سریع تر کند.
  • هاست خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از میزبانی خوب و قدرت سرور کافی برای فعالیت های خود برخوردار هستید.

اقدامات سئو | بهینه سازی تصاویر

درست است که بهینه سازی تصاویر باعث افزایش سرعت سایت انجام می شود ولی تنها به این دلیل نیست که باید تصاویر را بهینه کنید.

مطمئن شوید که تصاویر شما داری alt تصویر هستند. این تگ باید حاوی توضیح کاملی در مورد تصویر باشد. در اینصورت قابلیت دسترسی از طریق تصاویر نیز برای شما بهبود پیدا می کند. اگر شما متن alt را طوری بنویسید که کاملاً گویای تصویر شما باشد و باهدف کاربران برای جستجوی تصویر مطابقت داشته باشد، فرصتی برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو بدست خواهید آورد.

اقدامات سئو | محتوای قوی تولید کنید

محتواهای جدیدی که کاربر پسند باشد و بتواند نیازی از کاربران را مرتفع نماید تولید کنید. مثلاً اگر درباره اهمیت سئو سایت می نویسید باید بتوانید خواننده را قانع کنید که به شما اطمینان کند و سئو سایت خود را به شما بسپارد چرا که هدف همین است. پس کاملاً صادقانه و با بیان تمام جوانب، مسئله را توضیح دهید. یا اگر در مورد محصولی مثل یک کیف می نویسید باید تصاویر کاملاً واضح و اطلاعات کاملی از محصول را ارائه دهید تا کاربر بتواند به راحتی برای خرید آن تصمیم بگیرد.

همچنین محتواهای قدیمی خود را بازبینی کنید و اگر ارزشی برای سایتتان ندارد و رتبه بندی نمی شوند، آن ها را اصلاح و یا حذف کنید.

پس اگر محتوای عالی و کاملی تولید کنید که انتظارات کاربر را برآورده کند بازدید کنندگان شما تا انتهای مطلب در سایت باقی می مانند و این یعنی رتبه صفحه شما ارتقا پیدا می کند.

اقدامات سئو | اصلاح لینک دهی داخلی

باید وقت بگذارید و لینک دهی داخلی مناسبی را برای محتواهایتان ایجاد کنید به خصوص برای صفحات یتیمی که هیچ لینکی در آن ها به صفحات دیگر سایتتان وجود ندارد. اگر صفحه یتیمی در سایت شما باشد برای گوگل اینطور به نظر می رسد که محتوای جالبی ندارد.

اگر شما یک استراتژی تولید محتوا قوی برای تولید مطالب سایتتان داشته باشید قطعاً در آن استراتژی روند خاصی را برای خوانندگانتان پیش گرفته اید که بتوانند از درون یک محتوا با سؤالات جدیدی برخورد نمایند و جواب آن سؤالات را در سایر محتواهای سایت شما که با لینک های مناسب به سمت آن ها هدایت شده اند، بیابند.

 

اقدامات سئو | سر و سامان دادن به کلمات کلیدی

منظورمان از سر و سامان دادن به کلمات کلیدی چیست؟ صبر کنید. شاید اصطلاح مشکل کنونیکال به گوشتان خورده باشد. وقتی کاربری کلمه کلیدی را جستجو می کند و با چند صفحه از سایت شما مواجه می شود این جای اشکال است. چرا که گوگل نمی داند کدام صفحه شما را در رتبه بندی قرار دهد. این مشکل زمانی پیش می آید که از یک کلمه کلیدی در چند محتوا استفاده کرده باشید و یا اینکه کلمات کلیدی برخی از محتواهای شما بسیار نزدیک به هم باشند.

پس برای حل این مشکل در تولید محتوا و کلمات کلیدی مد نظرتان وسواس بیشتری به خرج دهید.

اقدامات سئو | دقت در گذاشتن تگ عنوان و توضیحات متا

اگر یک محتوای عالی درست کرده اید بسیار خوب است ولی برای اینکه اینکه این محتوا به چشم بیاید باید بتوانید توجه خواننده را به آن جلب کنید. پس از عنوان غافل نشوید یک عنوان جذاب که در عین حال بتواند نمای کلی از محتوای شما را در بر داشته باشد ویترین زیبای شما برای بازاریابی محتوایتان است. می توانید از ابزار CoSchedule's Headline Studio برای بررسی اینکه عنوان شما جذاب و قابل کلیک است استفاده کنید.  سعی کنید در عنوان هایتان برند سازی کنید. کاری که ما در وبلاگ سئو کار برتر انجام داده ایم.

در نوشتن توضیحات متا نیز وسواس به خرج دهید و انتخاب آن را به گوگل نسپارید. محتوا فرزند شماست پس با بهترین، زیباترین و جامع ترین جمله آن را معرفی کنید.

پس در عین اینکه برای مطالب جدیدتان موارد بالا را رعایت می کنید می توانید محتواهایی را که متا دسکریپشن جذابی ندارند را نیز پیدا و اصلاح کنید.

اقدامات سئو | آنالیز بک لینک ها

  • سعید ابراهیمی