سئو چیست؟ - seo چیست؟ - بهینه سازی سایت | سئو کاربرتر

برترین سئو کار سئو کار

ما به راحتی سایت شما رو به رتبه 1 گوگل میرسونیم تا شما به درامد بالا دست پیدا کنید.
با یک تماس میتوانید از نوع عملکرد ما آگاه شوید.
مهندس ابراهیمی : 09126108515

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آیا می خواهید با افزایش قدرت سایت خود در جستجوی مفاهیم کلیدی پر بازدید در کسب وکارتان در صدر نتایج جستجوی گوگل دیده شوید؟
آیا می خواهید با با بردن رتبه خود در نتایج جستجو ترافیک با کیفیت و واقعی را به صفحات خود وارد کنید؟
آیا می خواهید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید؟

آیا می خواهید کاربران از یک صفحه سایت به جستجو در دیگر صفحات ترغیب شوند؟

همه آنچه گفته شد در گرو سئو حرفه ای و اصولی وبسایت شماست. البته از یاد نبریم که سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو زمانی مؤثر است که یک استراتژی مداوم و پیگیر باشد.

پس برای اجرای استراتژی سئو طراحی شده ناگزیر هستیم که چک لیست سئو خود را برای پرداختن به تمام اقداماتی که به عنوان اقدامات سئو شناخته می شود طراحی کنیم.

برخی از اقدامات سئو که در زیر آمده است فقط کافیست که برای یکبار انجام شود ولی برای حفظ جایگاه خود در نتایج جستجوی گوگل می بایست در دوره های زمانی متناوب برخی از اقدامات سئو را بررسی و بازبینی نماییم.

با ما همراه باشید تا چک لیست خود را کامل کنید:

اقدامات سئو | سرچ کنسول گوگل GSC همراه همیشگی شما

استفاده از سرچ کنسول گوگل و ابزار مشابه آن در بینگ Bing Webmaster یه اقدام بسیار مفید در بررسی عملکرد سایت شماست. این ابزار داده های مفید و ارزشمندی را در اختیار شما می گذارد تا به وسیله آن ها بتوانید میزان بازدید سایت خود را افزیش دهید. با کمک آن می توانید رصد کنید که کلمات و عبارات کلیدی مد نظر کاربران شما که از طریق آن ها به سایت شما رسیده اند چه بوده است و در مورد عبارات کلیدی خاص جایگاه شما در کجاست و برای بهبود آن جایگاه چه باید بکنید

سرچ کنسول یک ابزار سئوی بسیار مفید برای بهبود عملکرد سایت است. این ابزار اطلاعات ارزشمندی به شما می دهد که به کمک آنها شما می ‌توانید میزان بازدید و ترافیک سایتتان را افزایش دهید.

ابزار Bing Webmaster هم مشابه با همین ابزار است و بینش بهتری از عملکرد سایت به شما می دهد. کاری که این دو ابزار می کنند این است که به شما اطلاع می دهند اصطلاحات و لغات کلیدی که کاربران با جستجوی آن به سایت شما رسیده اند چه هستند و برای کلمات کلیدی خاص در چه جایگاهی قرار دارید و چه بهبودهایی می توانید انجام دهید.

 

اقدامات سئو | با ابزار گوگل آنالیتیکس GA به ردیابی فعالیت سایت خود بپردازید

اگر می خواهید مشتریان خود را بهتر بشناسید تا برای اقدامات بازاریابی خود در آینده برنامه ریزی کنید گوگل آنالیتیکس را فراموش نکنید. این ابزار به شما می گوید که چند نفر از سایت شما و از کدام صفحات بازدید کرده اند، کاربران وارد شده و فعالیت آنها و اینکه چه زمانی در سایت شما حضور داشته اند و مسیر خروج آن ها از سایت شما را نشان می دهد.

با این ابزار شما می توانید محل کاربران و زبان آن ها و همچنین دستگاه و مرورگر مورد استفاده آن ها را هم اطلاعاتی بدست آورید. با گوگل آنالیتیکس شما می توانید ببینید که چه میزان از بازدید کنندگان شما به مشتری تبدیل شده اند و چه ویژگی هایی دارند.

پس حتماً در چک لیست سئو خود تجزیه و تحلیل گوگل آنالیتیکس و استفاده از اطلاعات بدست آمده از آن را در صدر جدول خود قرار دهید تا بتوانید بازدید بیشتر، ماندگاری بیشتر در سایت و نرخ پرش کمتری را برای سایت خود در پی داشته باشید.

اقدامات سئو | گرفتن گواهی SSL

می توان گفت که از سال 2014 که HTTPS یکی از عوامل مهم در رتبه بندی توسط موتورهای جستجو لحاظ شده است، داشتن گواهی SSL یک ضرورت شده است. با این حال، از بین حدود دو میلیارد وب سایت که امروزه وجود دارد، گزارش BuiltWith نشان می دهد که فقط  حدود 155 میلیون دارای گواهی SSL نصب شده می باشند.

داشتن امنیت برای مصرف کنندگان یک نگرانی و موضوع مهم است پس برای اینکه در نظر مشتریانتان معتبر و امن شناخته شوید نصب گواهینامه SSL یک راه ساده است که باعث می شود گوگل هم شما را معتبر و امن بداند و در رتبه بندی مورد عنایت خود قرار دهد.

اقدامات سئو | از سرعت سایت خود و موبایل فرندلی بودن آن غافل نشوید

از زمانی که استفاده از تلفن همراه برای جستجو از دسکتاپ پیشی گرفته است نمی توان دیگر سرعت بارگذاری در موبایل را یک مزیت دانست بلکه یک ضرورت است. پس برای بررسی موبایل فرندلی Mobile Friendly بودن سایت خود را از ابزار Mobile Friendly گوگل استفاده کنید. ناگفته نماند که گوگل از الگوریتم  Mobile-First Algorithm برای سنجش موبایل فرندلی بود سایت شما استفاده می کند.

برای اینکه مطمئن شوید گوگل از سرعت سایت شما راضی است یا خیر از طریق Core Web Vital می توانید مشکلات مربوط به سرعت سایت خود را به همراه راه حل هایی که در پایین صفحه آن پیشنهاد شده است، پیدا کنید.

کارهای زیر را نیز برای افزایش سرعت بارگیری سایت خود پیشنهاد می دهیم:

  • از قالب ها و پلاگین های خوب استفاده کنید.
  • تم ها، رسانه ها، افزونه ها و صفحات غیر قابل استفاده را از سرور و پایگاه داده خود حذف کنید.
  • یک افزونه حافظه پنهان caching plugin نصب کنید تا با کوچک کردن و فشرده سازی و سایر روش ها سایت شما را سبکتر و سریع تر کند.
  • هاست خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از میزبانی خوب و قدرت سرور کافی برای فعالیت های خود برخوردار هستید.

اقدامات سئو | بهینه سازی تصاویر

درست است که بهینه سازی تصاویر باعث افزایش سرعت سایت انجام می شود ولی تنها به این دلیل نیست که باید تصاویر را بهینه کنید.

مطمئن شوید که تصاویر شما داری alt تصویر هستند. این تگ باید حاوی توضیح کاملی در مورد تصویر باشد. در اینصورت قابلیت دسترسی از طریق تصاویر نیز برای شما بهبود پیدا می کند. اگر شما متن alt را طوری بنویسید که کاملاً گویای تصویر شما باشد و باهدف کاربران برای جستجوی تصویر مطابقت داشته باشد، فرصتی برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو بدست خواهید آورد.

اقدامات سئو | محتوای قوی تولید کنید

محتواهای جدیدی که کاربر پسند باشد و بتواند نیازی از کاربران را مرتفع نماید تولید کنید. مثلاً اگر درباره اهمیت سئو سایت می نویسید باید بتوانید خواننده را قانع کنید که به شما اطمینان کند و سئو سایت خود را به شما بسپارد چرا که هدف همین است. پس کاملاً صادقانه و با بیان تمام جوانب، مسئله را توضیح دهید. یا اگر در مورد محصولی مثل یک کیف می نویسید باید تصاویر کاملاً واضح و اطلاعات کاملی از محصول را ارائه دهید تا کاربر بتواند به راحتی برای خرید آن تصمیم بگیرد.

همچنین محتواهای قدیمی خود را بازبینی کنید و اگر ارزشی برای سایتتان ندارد و رتبه بندی نمی شوند، آن ها را اصلاح و یا حذف کنید.

پس اگر محتوای عالی و کاملی تولید کنید که انتظارات کاربر را برآورده کند بازدید کنندگان شما تا انتهای مطلب در سایت باقی می مانند و این یعنی رتبه صفحه شما ارتقا پیدا می کند.

اقدامات سئو | اصلاح لینک دهی داخلی

باید وقت بگذارید و لینک دهی داخلی مناسبی را برای محتواهایتان ایجاد کنید به خصوص برای صفحات یتیمی که هیچ لینکی در آن ها به صفحات دیگر سایتتان وجود ندارد. اگر صفحه یتیمی در سایت شما باشد برای گوگل اینطور به نظر می رسد که محتوای جالبی ندارد.

اگر شما یک استراتژی تولید محتوا قوی برای تولید مطالب سایتتان داشته باشید قطعاً در آن استراتژی روند خاصی را برای خوانندگانتان پیش گرفته اید که بتوانند از درون یک محتوا با سؤالات جدیدی برخورد نمایند و جواب آن سؤالات را در سایر محتواهای سایت شما که با لینک های مناسب به سمت آن ها هدایت شده اند، بیابند.

 

اقدامات سئو | سر و سامان دادن به کلمات کلیدی

منظورمان از سر و سامان دادن به کلمات کلیدی چیست؟ صبر کنید. شاید اصطلاح مشکل کنونیکال به گوشتان خورده باشد. وقتی کاربری کلمه کلیدی را جستجو می کند و با چند صفحه از سایت شما مواجه می شود این جای اشکال است. چرا که گوگل نمی داند کدام صفحه شما را در رتبه بندی قرار دهد. این مشکل زمانی پیش می آید که از یک کلمه کلیدی در چند محتوا استفاده کرده باشید و یا اینکه کلمات کلیدی برخی از محتواهای شما بسیار نزدیک به هم باشند.

پس برای حل این مشکل در تولید محتوا و کلمات کلیدی مد نظرتان وسواس بیشتری به خرج دهید.

اقدامات سئو | دقت در گذاشتن تگ عنوان و توضیحات متا

اگر یک محتوای عالی درست کرده اید بسیار خوب است ولی برای اینکه اینکه این محتوا به چشم بیاید باید بتوانید توجه خواننده را به آن جلب کنید. پس از عنوان غافل نشوید یک عنوان جذاب که در عین حال بتواند نمای کلی از محتوای شما را در بر داشته باشد ویترین زیبای شما برای بازاریابی محتوایتان است. می توانید از ابزار CoSchedule's Headline Studio برای بررسی اینکه عنوان شما جذاب و قابل کلیک است استفاده کنید.  سعی کنید در عنوان هایتان برند سازی کنید. کاری که ما در وبلاگ سئو کار برتر انجام داده ایم.

در نوشتن توضیحات متا نیز وسواس به خرج دهید و انتخاب آن را به گوگل نسپارید. محتوا فرزند شماست پس با بهترین، زیباترین و جامع ترین جمله آن را معرفی کنید.

پس در عین اینکه برای مطالب جدیدتان موارد بالا را رعایت می کنید می توانید محتواهایی را که متا دسکریپشن جذابی ندارند را نیز پیدا و اصلاح کنید.

اقدامات سئو | آنالیز بک لینک ها

  • ۰۰/۰۶/۱۸
  • سعید ابراهیمی

اقدامات سئو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی